cropped-Favicon

Vi fortsätter att göra skillnad, på videon ser ni ett av det förband som vi tillsammans med alla er har hjälpt Inför kommande resa kommer vi att leverera ytterligare sjukvårdsutrustning som räddar Svenska Bussarna

Tidigare har det varit kallt ute, och de långa bilresorna har inte varit ett problem. Enligt kvinnan ska han ha blivit bortförd av ryska soldater. De ville veta om han tjänstgjorde inom militären eller om han var kapabel att göra det, berättade hon. På grund av en tidigare huvudskada hade han sluppit militärtjänst. I Irpin, en annan hårt drabbad förort till huvudstaden, mötte vännerna en kvinna. På en grön plätt med en röd klätterborg, mitt i ruinerna, lekte hon med sin son.

Förslag om cykelregister ska minska stölder i Sverige

– Jag kunde inte sova och kände att jag behövde göra någonting. Vi har varit runt 80 volontärer som har jobbat nere i Ukraina nu. Vi är en liten organisation men vi gör väldigt mycket, säger Johan Petré, en av medgrundarna till projektet. – Jag hoppas att den väcker en känsla av att det här är på riktigt. Det är såhär det ser ut där nere och det är inte långt här ifrån.

livsviktiga skäl att fylla i Livsarkivet. Nu.

Vännerna Nicolas, Peder och Simon åkte till Ukraina för att hjälpa människor. Beloppet har inbegripit ekonomiskt stöd till viktiga fordon som används för transporter i Ukraina och också leverans av humanitära varor för Ukraina. Från hemlöshet till trygghet – mammor och barn får en ny start genom Bostad först Hedvig.

För att få tillgång till medlemsinformation behöver du logga in.

• Geopolitiska spänningar och förändrade klimatförhållanden har väckt ett förnyat intresse för arktiska sjövägar.
  • – Det är inte så uppskattat av min familj, de är väldigt oroliga.
  • – Om de inte har någonting annat så har de i alla fall viljan att fortsätta.
  • Över 85 procent av de svenska bussarna kör idag på fossilfria drivmedel.
  • En av Sveriges tyngsta ellastbilar används nu för transporter mellan Garpenberg och Gävle hamn.

“Jag har arbetat inom försvarsmakten i tio år och har en del erfarenhet av krissituationer, men egentligen har ingen av oss gjort något sådant svenskabussarna.com tidigare. Men man försöker göra det lilla man kan”, säger Nicolas Berglund in en kommentar på Linkedin. Det stora antalet bränder i bussar väcker oro och utgör ett angeläget trafiksäkerhetsproblem. Vägverket har beslutat införa en brandskyddskontroll som ett obligatoriskt moment i det ordinarie besiktningsprogrammet. Svenska bussarna har nu som ambition att ge henne en kylbil.

Einar Mattsson AB är moderbolag i en familjeägd bolagsgrupp som varit verksam på Storstockholms fastighets- och byggmarknad sedan 1935. Idag är Einar Mattsson Stockholms största privata ägare av hyresbostadsfastigheter.

– Under fem och en halv timme såg vi ett jättevackert landskap. Men sedan kom vi till utkanten av Kiev, säger Nicolas. Rester av militärfordon, förstörda hus, sönderskjutna bilar och kollapsade broar. Det som mötte vännerna på den sex timmar långa resan mellan Lviv och Kiev beskriver de som ett ”helvete”.

Einar Mattsson donerade till Svenska Bussarna

Kollektivtrafiken med buss körs till 96 procent på el och förnybara drivmedel och det är… Den paneuropeiska logistikfastighetsbolaget Verdion har förvärvat en fastighet i Eriksberg verksamhetsområde i Botkyrka för utveckling… Geopolitiska spänningar och förändrade klimatförhållanden har väckt ett förnyat intresse för arktiska sjövägar.

Jag vill mot den bakgrunden fråga om näringsministern är beredd att inom ramen för samarbetet inom EU agera för att ett obligatoriskt sprinklersystem ska kunna införas i bussarna. – Det sista ukrainarna vill är att bli bortglömda. Att alla de liv som skördats ska försvinna i tomma intet. Deras historier måste leva vidare, säger Nicolas. Dom där kan vara rätt luriga att få tag i, satt ju motorvärmare på dom flesta Svenska bussarna.

(Visited 1 times, 1 visits today)
Facebook
Twitter
LinkedIn

Lascia un commento

Il tuo indirizzo email non sarà pubblicato. I campi obbligatori sono contrassegnati *

Ultimi Articoli

Join Academy

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit dolor